SEKEHE står for Structural Embedding of Knowledge by Experience in Higher Education through process of co-creation. På norsk:
Systematisk innarbeidelse av brukererfaring i høyere utdanning gjennom samskapning.
Prosjektet er finansiert av Erasmus+, og er et samarbeid mellom ulike aktører/utdanningsinstitusjoner fra Belgia, Italia, Norge og Tsjekkia. I KBT Fagskole er det i hovedsak Karl Johan Johansen og Vebjørn Ørsjødal som jobber med SEKEHE.

Prosjektmål
SEKEHE går over tre år, og hadde oppstart høsten 2022. Prosjektet har som mål å i høyere grad inkludere brukererfaring som støtte til studenter i høyere utdanning.
De neste årene skal vi jobbe med å:
- Utvikle og legge til rette for samlæringsaktiviteter av brukereksperter (fra høyre utdanning) samt systematisk innarbeide deres kunnskap i læreplanen
- Fremme læringsmiljø gjennom å skape formater for/til støtte for brukereksperter og undervisere for nåværende studenter i sårbare situasjoner
- Utvikle lokale og transnasjonale metodiske/rammeverk for systematisk innarbeidelse av brukererfaring i høyere utdanning
Prosjektpartnere:
- Universitetet i Ostrava (Tsjekkia)
- HOGENT universitet (Belgia)
- Universitetet i Ghent (Belgia)
- Universita’ Degli Studi Di Milano-Bicocca (Italia)
- Norges Tekniske Naturvitenskapelige unviersitet – NTNU (Norge)
- KBT Fagskole (Norge)